Hver uke legges det ut en rapport fra delprosjekt Integrasjon her. Vi jobber med å kartlegge eksterne integrasjoner og etablere disse i vår leveranse. Vestfold og Telemark har fagsystemer der det allerede er etablert integrasjoner mot vår løsning. I tillegg til eksterne integrasjoner, er det flere interne integrasjoner som skal kobles opp i prosjektet.

Rapport 08.01.2025
Hva har man gjort:
Alle interne integrasjoner er slått på og i normal drift. Ingen feil eller mangler registrert per nå.
Integrasjon mot Facilit og ISY er satt opp, og testing pågår med fagsystem og kunde.
Hvordan har det gått:
Det har fått fint.
Ev. Utfordringer:
Ingen utfordringer per nå.
Rapport 18.12.2024
Hva har man gjort:
Vi har hatt dialog frem og tilbake med Facilit og ISY, og begge fagsystemene henter nå ut data. ISY nærmer seg en fullført oppsett. Det kan bli nødvendig med noen justeringer i integrasjonen fra Facilit sin side; dette vil vi få avklart etter møtet i morgen (19.12).
Samtidig pågår det en test av MDM mot Ehandel. Testen har avdekket behov for mindre justeringer i integrasjonen, noe som vil bli løst i løpet av kort tid.
Hvordan har det gått:
Det har gått fint!
Ev. Utfordringer:
Vi har måttet vente lenge på tilbakemeldinger fra Facilit og ISY. Det gjør at det blir unødvendig mye stress rett før golive.
Neste uke:
Juleferie :)
Rapport 04.12.2024
Hva har man gjort:
Funksjonell testing av FINT-VIS integrasjonen pågår.
P05 integrasjonen (Overføring av dimensjoner fra økonomi til lønn/hr) er slått på for fylkene og alle underselskaper.
I dialog med Facilit og ISY rundt konfigurering av integrasjonen.
Hvordan har det gått: Bra
Ev. Utfordringer: Nei
Rapport 27.11.2024
Hva har man gjort:
Den siste uken er brukt til FINT-VIS testing.
Hvordan har det gått:
Det er en del tekniske uavklarte ting, som oppdatering av status tilbake, overføring av flere transaksjoner innenfor 5 minutter periode
Neste uke:
Testing av FINT-VIS integrasjonen fortsetter.
Rapport 20.11.2024
Hva har man gjort:
Systemtest av FINT-VIS integrasjon har pågått denne uken.
Dialog med Facilit rundt integrasjonen mellom Økonomi og Facilit.
Hvordan har det gått:
Dukket opp noen punkter der FINT modellen har et oppsett, mens VIS 'ønsker' noe annet
Ev. Utfordringer:
Facilit må muligens gjøre noen endringer i integrasjonen for å støtte offentlige kunder.
Rapport 13.11.2024
Hva har man gjort:
Det har vært noe dialog med Facilit rundt etablering av integrasjon.
Systemtest av FINT-VIS integrasjonen pågår denne uken. Det har kommet opp noen korreksjoner, nye versjoner lagt inn fredag forrige uke og synkronisert organisasjon for å få korrekt ansvar på overordnede organisasjoner
Rapport 06.11.2024
Hva har man gjort:
Jobber med P05 (overføring av dimensjoner) mellom lønn og hr der vi skal ha over beskrivelse som en kombinert verdi av kode – beskrivelse
Testing av FINT-VIS integrasjonen pågår.
Vi er i dialog med ISY PØ rundt feltmapping i integrasjonen.
Ev. Utfordringer:
Vi har ikke fått svar fra Facilit rundt etablering av integrasjonen mellom Xledger og Facilit.
FINT integrasjonen er ustabil, det må stadig registreres adapter (klientinfo) mot FINT
Rapport 30.10.2024
Hva har man gjort:
Det har vært jobbet med interne integrasjoner. Overføringer av dimensjoner og dimensjonskontroll.
Testing av FINT-VIS integrasjonen pågår.
Det er etterlyst fremdriftsplan fra ISY og Facilit angående golive.
Hvordan har det gått:
Det har gått fint
Ev. Utfordringer:
Venter svar fra Facilit.
Neste uke:
FINT-VIS testing fortsetter.
Rapport 23.10.2024
Hva har man gjort:
Kunde etterlyser fremdriftsplan fra Facilit og ISY rundt etablering av integrasjonen.
Det er sendt forespørsel til Framsikt for oppsett av integrasjonen mellom Framsikt og Økonomi.
Hvordan har det gått:
Det har gått fint
Ev. Utfordringer:
Nei
Rapport 17.10.2024
Hva har man gjort:
Vi har koblet opp og testkjørt interne integrasjoner. Overføring av org.kart, brukere, roller og tilganger fra HR til Økonomi er gjennomført mot DEMO-miljø og klargjort for aktivering mot PROD.
Overføring av dimensjoner fra Økonomi til Lønn er aktivert mot PROD.
Hvordan har det gått:
Det har gått fint.
Ev. Utfordringer:
Ingen utfordringer.
Neste uke:
Neste uke må få på plass en tidslinje fra ISY og Facilit rundt deres etablering av integrasjonen. Vi går også i gang med testing av overføring av dimensjonskontroll fra Økonomi til Lønn.
Rapport 09.10.2024
Hva har man gjort:
På grunn av høstferie er det lite aktivitet denne uken, men siden forrige uke har vi satt opp og testet SSO. Det er opprettet integrasjonsbrukere til Facilit og ISY, samt gitt tilgang til basene.
Hvordan har det gått:
Det har gått fint.
Neste uke:
Integrasjonen mellom HR og Økonomi (P02) skal testes ifbm. Workshopen delprosjekt Økonomi skal ha på Arbeidsflyt neste uke.
Rapport 02.10.2024
Hva har man gjort:.
Flere møter om FINT integrasjon, både test og konverteringsprosjektet.
Kunde er i gang med å sette opp SSO mot Økonomi. Flere interne integrasjoner er interntestet og klare til å settes i drift.
Hvordan har det gått:
Det har gått fint så langt.
Ev. Utfordringer:
Ingen utfordringer.
Neste uke?
Neste uke skal vi teste SSO og forhåpentligvis begynne å teste ISY integrasjonen.
Rapport 25.09.2024
Hva har man gjort:
Det jobbes med etablering av interne integrasjoner. Testing av disse er satt opp i en intern testplan.
Facilit og ISY har fått tilgang til Økonomi med deres integrasjons-brukere.
Hvordan har det gått:
Det har gått fint.
Neste uke?
Jobben med interne integrasjoner fortsetter.
Rapport 18.09.2024
Hva har man gjort:
Gjennomført oppstartsmøter med ISY og Facilit. Leverandør har bedt om tillatelse til å gi Facilit og ISY Web service tilganger slik at vi kan gå i gang med oppsett av integrasjonen.
Facilit-integrasjonen krever nok noen endringer, men dette finner vi ut av når vi får tilsendt teknisk spesifikasjon.
Når det gjelder SakArkiv integrasjon trenger vi avklaringer på VTFK behov, spesielt med tanke på arkivering. Vi ønsker å sette opp en WS slik at vi får en behovsavklaring fra fylkeskommunene.
Vi er i gang med oppsett av P02 (synkronisering av brukere, roller og tilganger), og antar det meste vil være klart innen neste uke.
Hvordan har det gått:
Det har gått fint!
Ev. Utfordringer:
Facilit byggregnskap er noe ukjent for oss, og derfor er vi usikre på hvor mye endringer som må til. Antar dette er avklart innen kort tid.
Neste uke:
Neste uke skal brukes til P02, ISY, Facilit og oppsett av SSO mot Økonomi.
Rapport 11.09.2024
Leverandør stilte med ressurser til en gjennomgang av integrasjon mellom HR og Fiks Arkiv. Kunden ønsker å forsikre seg at integrasjonen er ivaretatt godt nok.
Hvordan har det gått:
Uken har gått fint, men vi må samle riktige ressurser for å avstemme hva som skal føres over med Fiks Arkiv integrasjonen.
Ev. utfordringer:
Det er noen utfordringer å få samlet alle nødvendige ressurser til oppstartsmøter med eksterne system (Facilit og ISY). Det er sendt ut Placeholder i kalenderen til de vi mener burde være med.
Neste uke:
Forhåpentligvis gjennomført møter med ISY og Facilit for å planlegge aktiviteter knyttet til overgang til ny ERP.
Det vil også kjøres simulering av integrasjonen som overfører org. kart, brukere, roller og tilganger.
Rapport 05.09.2024
Hva har man gjort:
Oppstart etter sommerferien denne uka. Første workshop gikk med til å planlegge oppstart på eksterne integrasjoner. Kunde booker møte med ISY og Facilit, og oppstartsmøte planleges i uke 38.
Leverandør har begynt å se på interne integrasjoner, og disse vil kobles opp utover høsten.
Hvordan har det gått:
Oppstart etter ferie gikk fint. Det var fint å samle delprosjektet og komme i gang igjen.
Neste uke?
Kunde ønsker at vi plukker opp integrasjon mellom HR og Public360 neste uke (10.9). Det råder litt usikkerhet om den er ivaretatt godt nok. Arkivering av tilsettingssaker fra HR til P360 - Dokumentutvelgelse osv.
Riktige ressurser fra SDW må være med i Standup neste uke.
Rapport 21.08.2024
Ingen nytt å melde fra dette delprosjektet denne uka. Prosjektdeltakerne på kundesiden er oppdatett med skolestart, og første møte er avtalt i starten av september.
Konverteringsprosjektet for VIS fra gammel til ny løsning er under oppstart.
Rapport 07.08.2024
Hva har man gjort: Laget import av organisasjons xml fra HR med tilhørende roller under organisasjon.
Hvordan har det gått: Det blir oppdatert, men må testes ytterligere. Vi får ikke frem de andre selskapene, må finne struktur / nivå for hvert selskap slik at dette blir korrekt.
Ev. Utfordringer: FINT integrasjon gjelder kun fylkeskommunene, ikke de andre selskapene. Der blir ansatte opprettet manuelt som brukere og tildelt mailadresse. Vil det være aktuelt å lage FINT for hvert selskape for å unngå manuelt arbeid?
Rapport 19.06.2024
Delprosjekt integrasjon har tatt sommerferie, og oppstart etter ferien er i august. Når vi er tilbake skal vi aktivere interne integrasjoner for så å teste disse.
Rapport 12.06.2024
- Den siste perioden har testing av VIS - FINT integrasjonen hatt fokus. Vi har gjennomført første integrasjonstest med vellyket resultat. Det rigges for systemtest før sommeren, gitt at fylkene får på plass det som trengs.
- Videre testing vil pågå utover høsten når demomiljøene er klare.
- Fremdrift IDM/IAM
- Fremover mot sommeren vil vi bruke tid på å planlegge aktivitetene for høsten og frem mot GO Live.
Rapport 05.06.2024
Ingen planlagte arbeidsmøter denne uka. Vi venter fremdeles på møtetidspunkt på møter med ISY og Facilit. Det er ingen hastverk per nå, men fint om dette blir avklart før sommeren.
Interne integrasjoner testes denne og neste uke, og vi ser for oss å aktivere disse for Vestfold og Telemark før sommerferien.
Rapport 29.05.2024
Det er sendt ut forespørsel til ISY og Facilit om oppstartsmøte for oppsett av integrasjon mellom dem og Xledger.
Digitroll som i dag benyttes for fakturering er ikke en del av scope, men har bedt de sjekke opp hvordan de tenker å fakturere fra Xledger, slik at dette ikke kommer som en overraskelse i Januar.
Ellers god kontroll. Begynner med p07 i neste uke, har sendt forespørsel angående testing av P05.
Jeg sender bestilling for oppsett av uttrekk av org, brukere og roller, samt SFTP for fil.
Legg til kommentar
Kommentarer